10 auksinių taisyklių rašant tekstus interneto svetainėms

Šiuo metu interneto erdvėje gyvuoja apie 2 mlrd. svetainių, o daugiau nei 3,5 mlrd. žmonių (maždaug pusė mūsų planetos gyventojų) informacijos kasdien ieško „Google“. Aišku viena: skaitmeninėje erdvėje patraukti internautų dėmesį yra be galo sudėtinga, o statistiškai 55 proc. lankytojų tinklalapį užveria po 15 sekundžių ar net greičiau.

Kokybiško svetainės turinio, tekstų kūrimas – būdas sumušti šiuos neigiamus statistinius rodiklius. Tinkamai sukurtas, optimizuotas turinys kyla į paieškos sistemų aukščiausias pozicijas ir sudomina skaitytojus.

Tad jūsų dėmesiui – 10 auksinių taisyklių kuriantiems svetainių turinį ir, žinoma, rašantiems tekstus.

Pažinkite savo auditoriją

Prieš kurdami turinį, pabandykite atsakyti į šiuos klausimus:

  • Kas yra pagrindiniai mano tinklalapio lankytojai, kokia tikslinė auditorija, t. y. klientai?
  • Kokia antrinė auditorija, galinti paveikti ar informuoti jūsų tikslinę auditoriją?
  • Kaip jie ras svetainę internete?

Įsitikinkite, kad jūsų kuriami tekstai svetainei ir vizualusis turinys įdomūs visoms šioms auditorijoms.

Pagalvokite, kokias frazes potencialūs jūsų prekių/paslaugų vartotojai įvestų į „Google“ paieškos laukelį. Šias frazes įtraukite į tekstų antraštes ir paantraštes.

Tekstų kūrimas: naudokite apverstos piramidės modelį

Patyrę interneto vartotojai vos per kelias sekundes nusprendžia, ar svetainėje yra jiems aktualios informacijos. Tad visą turinį pateikite naudodami žiniasklaidoje populiarų apverstos piramidės (kūgio) modelį. Jo esmė:

  • svarbiausia informacija pateikiama puslapio viršuje;
  • palaipsniui pateikiama konkretesnė papildoma informacija;
  • galiausiai – detalės.

Apverstos piramidės principas kuriant svetainių turinį. Šaltinis: https://www.nonprofitmarketingguide.com

Pavyzdžiui, jei rašote tekstus svetainei, kurioje skelbsite visą informaciją apie renginį, tuomet pirmiausia paskelbkite renginio datą, vietą, dalyvių pavardes, kainas, toliau pateikite detales – aprašykite kiekvieną iš renginio dalyvių, galiausiai pateikite informaciją apie renginio organizatorius, renginio istoriją, nuorodas, kur galima rasti daugiau informacijos, ir kt.

Rašykite trumpais, paprastais sakiniais

Ilgus sakinius palikime Dostojevskiui ar Harvardo profesoriams, o kurdami tinklalapių tekstus naudokime ne ilgesnius nei 35 žodžių sakinius. Jei tekste sakiniai – pernelyg ilgi, skaitytojas greitai pames mintį, pavargs.

Išeitis: jei jau norite naudoti ilgus sakinius, pakaitomis įterpkite ir trumpų sakinių. Aiškus, ganėtinai paprastas svetainių turinys pasieks platesnes auditorijas. Jūsų tekstą lengvai turi suprasti 7–9 klasės mokinys.

Beje, puoselėkite gimtąją kalbą – ilgus, sudėtingus tarptautinius žodžius keiskite trumpesniais lietuviškais. Kuo mažiau įmantrybių svetainių tekstuose, tuo geriau.

Įrodykite, o ne tuščiažodžiaukite

Neapsiribokite bendrais aukšto lygio teiginiais. Geriau pateikite konkrečius realius pavyzdžius, kad skaitytojai įsivaizduotų ir suprastų tai, kas rašoma. Palyginkime šiuos du aprašymus:

  1. Tai geriausias šuns žaislas, kokį tik galite rasti rinkoje.  
  2. Šunų žaislus gaminame iš kokybiško 100 proc. kaučiuko, atsparaus net ir labiausiai užkietėjusių kramtytojų dantimis.

Antrasis sakinys – konkretesnis, tokio tipo informacija pagerina svetainės SEO, suteikia klientams aktualios informacijos, padedančios apsispręsti, pirkti ar ne.

Venkite techninės kalbos

Internetas skirtas visiems, ne vien tik technikos ekspertams. Tad įsitikinkite, kad informaciją supras ir plačioji visuomenė. Rašykite paprastai ir žaismingai. Jei tekste naudosite santrumpas, pirmą kartą pateikite visą pavadinimą, o skliausteliuose – santrumpą. Taip pat paaiškinkite terminus, pateikite nuorodų į kitus straipsnius, kad skaitytojai galėtų plačiau pasidomėti šia tema.

Suprantamai plačiajai auditorijai rašyti labai svarbu, jei norite, kad svetainėje lankytųsi ne vien tik siauros srities ekspertai. Rašykite auditorijai – savo klientams, o ne kolegoms.

Veikiamoji rūšis vietoj neveikiamosios

Pasistenkite, kad kiekviename sakinyje būtų veikėjas. Užuot rašę „buvo užsakytas tekstų kūrimas“, tiesiog rašykite „klientas užsisakė tekstus“. Vietoje „prekę galima įsigyti“ rašykite  „prekę (jūs) galite įsigyti“, vietoje „rekomenduojama pirkti“ rašykite „rekomenduojame (jums) pirkti“, vietoje „tai galima padaryti“ rašykite „jūs tai galite“ ir pan. Pasistenkite sukurti glaudesnį ryšį.

Laikydamiesi šios taisyklės, kursite asmeniškesnius tekstus, lengviau užmegsite ryšį su auditorija. Jei tik verslo sritis leidžia, su klientais bendraukite kaip su draugais – mažiau oficialiai, daugiau kalbėkite apie naudą jiems, dažniau rašykite JŪS, o ne MES.

Paverskite tekstą lengvai skenuojamu

Kurdami tekstą tinklalapiui įsitikinkite, kad jį lengva skenuoti, t. y. greitai perbėgant akimis rasti reikiamą informaciją. Greitai neradę aktualios informacijos, skaitytojai judės toliau.

Šiuolaikinis žmogus – skubantis, veiklus, jis skaito tik aktualų turinį. Kaip dažnai perskaitote tik straipsnio antraštę? Koks perskaitomų antraščių ir nuo A iki Z perskaitytų straipsnių santykis? Veikiausiai koks 50:1. Analogiškai ir su svetainių turiniu: žvilgsnis šokčioja po svetainę ieškant būtent jums svarbios informacijos.

Skaidykite tekstą pastraipomis, vietoje ilgų pastraipų naudokite specialiais simboliais ar skaičiais numeruotus sąrašus. Tarp pastraipų visada palikite tarpelius, naudokite nuotraukas, grafikus ir kitus elementus.

Kurkite antraštes ir paantraštes (H1, H2, H3) – nieko nėra blogiau nei tekstas kaip vientisa paklodė.

  • H1 – pagrindinė teksto antraštė.
  • H2 – antraštės, padedančios atskirti pagrindinį turinį.
  • H3 – paantraštės, skirtos detaliai informacijai.

Teksto skirstymo antraštėmis pavyzdys. Šaltinis: https://www.interjerofabrikas.lt/2019-svetaines-interjero-tendencijos/

Iliustruokite tekstus

Kartais vienas paveikslėlis, grafikas ar vaizdo įrašas vertas 1000 žodžių. Tyrimų duomenimis, net 90 proc. informacijos, perduodamos į žmogaus smegenis, yra vaizdinė, o ir vaizdinę informaciją apdorojame 60 tūkst. kartų greičiau nei tekstą. Tad lengvai suvokiama diagrama padės geriau atskleisti sudėtingą temą. Jei jūsų „duona“ – tekstų rašymas ir nesate pats geriausias grafikos dizaineris, pasitelkite diagramoms kurti skirtus įrankius, pavyzdžiui, „Canva“ ar „Piktochart“.

Vaizdai taip pat padeda lengviau skaidyti tekstą, todėl ir geriau suvokti jūsų svetainės turinį.

Kiekviename savo tinklalapio puslapyje įkelkite bent po vieną iliustraciją.

Sluoksniuokite svetainės turinį

Skaitytojus reikėtų nukreipti iš vieno puslapio į kitą. Padėkite skaitytojams rasti daugiau puikaus turinio: dėkite ant teksto nuorodas – nukreipkite juos į susijusius šaltinius, geriausiai – jūsų svetainės.

Vidinių nuorodų tinklo kūrimas taip pat padeda pagerinti SEO, tačiau prisiminkite, kad nuorodos turi būti aktualios ir naudingos. Kita vertus, jei perkrausite savo tekstą nuorodomis, svetainės lankytojai tiesiog nežinos, ką spausti, o ir pavargs atidaryti tą visą galybę nuorodų. „Google“ nuorodas pataria naudoti pagrįstai.

Paskatinkite dar daugiau domėtis

Geros svetainės kiekvieną tekstą užbaigia raginimu veikti (angl. call to action). Gal yra asmuo, į kurį svetainės lankytojas galės kreiptis? Gal matėte gerą vaizdo įrašą ta tema? O galbūt skaitytojas gali atsisiųsti elektroninę knygą? Raginimą veikti skatinkite ragindami svetainės lankytojus kažką atsisiųsti, kažkuo pasidalyti socialiniuose tinkluose, užsiregistruoti, žiūrėti ir t. t.

Apskritai tekstų rašymas yra labai sunkus darbas, savo svetainės – tuo labiau. Bet prisiminkite, kad nebūtina iš karto parašyti tobulų tekstų. Kai svetainė jau bus aktyvi, galėsite stebėti ją, tobulinti tekstus ir taip dar geriau optimizuoti tinklalapio veikimą.

Patiko turinys? Sekite „Tekstų kalvę“ socialiniuose tinkluose.

Jūsų tekstai verčia klientus nuobodžiauti?

Leiskite Jums padėti.

laisvai_samdomo_darbuotojo_issukiai

Tekstų kūrimas, redagavimas ir straipsnių rašymas dirbant sau: 5 didžiausiai iššūkiai

Visų pirma pradėkime nuo to, kas yra freelanceris. Lietuviški šio anglų k. žodžio atitikmenys – laisvai samdomas darbuotojas arba nepriklausomas...
rasytojas

Kaip išsirinkti tekstų rašytoją?

Labai dažnai užsakovai, gavę tekstą, supranta, kad šitas literatūros šedevras – visiškai ne tai, ko jie tikėjosi. Radę patyrusį ir...
tekstu_rasymas

Tekstų ir straipsnių rašymas: kiek kainuoja šios paslaugos ir kas iš tiesų lemia kainą?

Vienas pirmųjų klausimų, kurį užduoda tekstų rašymo paslaugomis besidomintys klientai, yra „kiek kainuoja tekstai?“. Labai dažnai į tokį klausimą norisi...