Labai dažnai užsakovai, gavę tekstą, supranta, kad šitas literatūros šedevras – visiškai ne tai, ko jie tikėjosi. Radę patyrusį ir kompetentingą turinio kūrėją, sutaupysite daug laiko ir nervų.
Turinio kūrimas – tai ne vien tik tekstų rašymas, bet ir prekės ženklo kūrimas, reprezentavimas, pozicionavimas, rinkodara ir kt.
Jūsų turinys visada turi būti:
- sudominantis (įtraukiantis) skaitytojus;
- suteikiantis vertingos informacijos;
- žaismingas.
Samdyti laisvai samdomą tekstų rašytoją – viena geriausių idėjų, bet daugeliui visiškai neaišku, į kokius kriterijus atkreipti dėmesį jį renkantis.
Visų pirma ieškokite specialisto, suvokiančio jūsų verslo specifiką ir misiją. Be to, turite rinktis lanksčiai mąstantį, originalų, išsilavinusį ir gramatiką nepriekaištingai išmanantį tekstų kūrėją. Pamenate populiarų posakį „šaukštas deguto sugadina medaus statinę“? Tas pats galioja klaidoms tekste (ypač jei tai stiliaus, logikos ar pačios elementariausios gramatinės klaidos).
Tekstų rašymas nėra darbas, kurį gali atlikti bet kas – tą jau supranta ir Lietuvos verslininkai.
Kvalifikuoti tekstų rašytojai:
- padės pritraukti naujų potencialių klientų;
- kurs jūsų verslui pridėtinę vertę;
- augins jūsų internetinio turinio/tinklaraščio autoritetą.

TAD KAIP IŠSIRINKTI GERĄ TURINIO KŪRĖJĄ?
- Kompetencijos lygis
Tekstų kūrėjų galima ieškoti specializuotose platformose (Paslaugos.lt ar Facebook’o grupėse), kuriose užsiregistravę daugybė tekstų kūrėjų. Čia ir pradėsite pirmąjį atrankų etapą – susipažinsite su įvairių lygių turiniu ir atsirinksite patikusių darbų pavyzdžių. Jei tekste radote daug klaidingai parašytų žodžių ir pabėgusių kablelių, negaiškite laiko ir paieškokite kito kūrėjo. Net ir elementarūs SEO tekstai (pvz., kategorijų aprašymai) turi būti tvarkingi.
- Pasidomėkite, kokių tekstų turinio kūrėjas yra rašęs daugiausia
Pastudijuokite tekstų rašytojo darbų portfolio ir įvertinkite ankstesnius darbus, patirtį. Dar viena svarbi smulkmena: per 5–10 veiklos metų tekstų kūrėjai yra sukaupę tūkstančius darbų pavyzdžių ir visų jų fiziškai tiesiog neįmanoma pateikti, tad galite asmeniškai paprašyti atsiųsti tekstų pavyzdžių dominančiomis temomis.
Vadovaujate grožio paslaugų įmonei, bet radote tekstų kūrėją, iki šio daugiausiai rašiusį apie inžineriją ir mechaniką? Vargu, ar jis turės pakankamai kompetencijos rašyti apie grožį. Techninių naujienų ir straipsnių rašymas tikrai gali būti šio rašytojo „arkliukas“, bet vargu, ar jis gebės tinkamai komunikuoti su jūsų auditorija. Beje, prisiminiau vieną garsiojo „Reklamos tėvu“ vadinamo D. Ogilvy citatą: „Neleiskite vyrams rašyti reklamos tekstų gaminiams, kuriuos vartoja moterys.“

PATARIMAS: jei tekstų kūrėjas neturi patirties rašydamas tekstus reikiama tema, tai mažų mažiausiai jis turi ja aktyviai domėtis.
Iš šio patarimo išplaukia ir dar vienas panašus.
- Atkreipkite dėmesį į rašytojo ir jūsų auditorijos panašumus
Tai padeda, jei tekstų kūrėjas yra ir potencialus jūsų prekės/paslaugos pirkėjas. Juk smagu, kai turinį kuria kažkas, kam patinka jūsų verslo idėja ir specifika. Tik didelę aistrą rašomiems tekstams jaučiantis turinio kūrėjas ją gebės perduoti ir kitiems. Beje, geriau, kad su tekstų rašytoju rastumėte ir bendrą kalbą, o požiūriai į esminius dalykus bent iš dalies sutaptų, antraip bendrauti bus sunkoka.
- Atkreipkite dėmesį, kiek entuziastingai nusiteikęs tekstų kūrėjas
Su tekstinio turinio kūrėjais daugiausia teks bendrauti virtualiai. Ir nors virtualieji pokalbiai skiriasi nuo įprastų, visgi vertinant pašnekovą galioja tie patys principai. Tad, susisiekę su naujais rašytojais, stebėkite jų atsakymus ir norą (ne)dirbti tam tikrame projekte.
Kai kurie tekstų autoriai įsitikinę, kad nuobodžių pramonės sričių ir tinklaraščiai turi būti nuobodūs. Tačiau rinkodaros specialistas Neilas Patelis įsitikinęs, kad nuobodžių verslo šakų tiesiog nėra.
PATARIMAS: jei tekstų kūrėjas užduoda klausimų, pateikia idėjų ir, panašu, nuoširdžiai džiaugsis, jei taps šio projekto dalimi, nedvejodami užsisakykite jo paslaugas. Motyvuotas žmogus įneš naujų vėjų ir tinklaraštį privers tiesiog sužydėti. Tekstų kūrimas – darbas, kurį reikia mėgti, o tai įmanoma tik rašant patinkančiomis temomis.
- Aptarkite terminus
Tarkime, radote jūsų lūkesčius atitinkantį tekstų kūrėją. Dabar turite išsiaiškinti, ar jis ras laiko jūsų projektui ir galės tekstus parašyti reikiamu metu (tada, kada reikia, o ne tada, kai galės).
Labai dažnai klientai pamiršta, kad laisvai samdomas tekstų kūrėjas vienu metu įgyvendina kelis užsakymus ir dirba ne tik jiems. Išsiaiškinę, kaip greitai tekstų rašytojas gali įgyvendinti tam tikrą užduotį (tarkime, parašyti 1000 ž. straipsnį naujienų portalui), ateityje išvengsite streso ir žinosite, kada vėliausiai pateikti užsakymą.
Šiek tiek apie „Tekstų kalvės“ terminus:
- Per 1 d.: iki 200 ž. apimties produktų ir paslaugų aprašymai, Facebook’o įrašai, iki 300 ž. SEO straipsniai, straipsniai blogams ir kt.
- Per 2–3 d.: apie 500 ž. tinklaraščių, pristatomieji ir reklaminiai straipsniai.
- Iki 7 d.: svetainių tekstai (iš viso iki 1000 ž.), analitiniai straipsniai su interviu.

- Paieškokite buvusių klientų atsiliepimų
Prieš pradėdami dirbti su naujuoju tekstų kūrėju, patikrinkite jo buvusių klientų atsiliepimus, rekomendacijas. Atsiliepimų galite rasti įvedę tekstų kūrėjo pavardę ar prekės ženklo pavadinimą į „Google“ paieškos laukelį, „Facebook’o“ peržiūrų puslapyje, paslaugų teikėjų platformose ir kitur.
- Ir, galiausiai, pasidomėkite paslaugų kainomis
Samdykite tą tekstų autorių, kurio paslaugų kainos atitiks jūsų biudžetą. Tekstų rašymo darbas įkainojamas labai skirtingai, bet daugelis savarankiškai dirbančių tekstų kūrėjų turi nusistatę arba valandinius, arba konkrečių darbų įkainius (pvz., suma už 1, 100, 1000 žodžių). Jei tekstų kūrėjas patiko ir tiko, bet stabdo vienintelis „bet“ – aukštos tekstų kainos, visada derėkitės! Bet tuo pačiu prisiminkite, kad gaunate tai, už ką sumokate.
Na, o kai jau išsirinksite geriausią turinio kūrėją, pasistenkite tapti geru klientu – laiku pateikite užduotis, padėkite kuo geriau su jomis susidoroti ir, žinoma, laiku apmokėkite sąskaitas.