Tekstų ir straipsnių rašymas: kiek kainuoja šios paslaugos ir kas iš tiesų lemia kainą?

Vienas pirmųjų klausimų, kurį užduoda tekstų rašymo paslaugomis besidomintys klientai, yra „kiek kainuoja tekstai?“. Labai dažnai į tokį klausimą norisi atsakyti kitu klausimu: „O kiek tada kainuoja baltas automobilis?“ Bet tenka bandyti juos iškvosti, kiek ir kokių tekstų jiems reikia.

Perskaitę šį straipsnį, jūs sužinosite:

  • nuo ko priklauso straipsnių ir tekstų kaina;
  • kodėl profesionalių tekstų rašymas įkainojamas brangiau;
  • kodėl, norint gerų rezultatų, reikėtų investuoti daugiau.

Tekstų kokybė

Prieš užsakydami tekstą, visada pagalvokite, kokiu tikslu jį publikuosite – norite sudominti potencialius klientus, daugiau parduoti, tapti žinomesni?.. Pigus, prastas tekstas atlieka tik vieną funkciją – jis užpildo tuščią erdvę. Paslaugų teikėjo reputaciją gali sugadinti prastas didžiuosiuose portaluose publikuotas užsakomasis straipsnis. Pavyzdžiui, užsakovas nepagaili 100–200 eurų už reklaminio straipsnio publikavimą, tuo tarpu tekstų kūrėjui sumoka kelis kartus mažiau. Kažkas panašaus, kai prastame, pigiame, mažame sklypelyje statomas didelis ir prabangus namas.

Tekstai pagal įkainius:

  • Biudžetinis variantas. Visiškai niekuo neišsiskiriantys ilgi SEO tekstai, dažniausiai kurti tik tam, kad svetainėje būtų kažkas parašyta ir kad svetainę geriau pozicionuotų „Google“ (aišku, klausimas, ar prastas tekstas nepadarys meškos paslaugos). Kartais visiškai užtenka ir paprastesnių tekstų, kai kaina nukonkuruoja kokybę, tačiau tuo pačiu prisiminkite, kad mažos tekstų kainos gali reikšti prastą kokybę. Kartais nustembu, kai garsių įmonių vadovai investuoja į išskirtinį tinklalapio dizainą, tačiau net nepagalvoja pasamdyti profesionalaus tekstų kūrėjo.
  • Ekonominis variantas. Kokybiški, informatyvus, unikalūs, tačiau ne pernelyg kūrybiški tekstai.
  • Premium klasė. Kūrybiški tekstai, kurti apgalvojant kiekvieną sakinį, perteikiant emocijas, naudojant stilistines figūras ir kalbines raiškos priemones (vietoje „gyvenama“ – „verda gyvenimas“, vietoje „kuria“ – „valdo plunksną“ ir pan.). Šiuo atveju parduodamas ne tik tekstas, bet ir idėja.

Teksto rūšis

Tekstų rūšių yra pačių įvairiausių: tai trumpi SEO tekstai (kategorijų aprašymai), prekių, paslaugų aprašymai, SEO straipsniai, straipsniai tinklaraščiams (vadinamiesiems blogams), straipsniai žiniasklaidai (dienraščiams, portalams, žurnalams ir kt.), pranešimai spaudai, reklaminiai tekstai radijui, televizijai, stendams, plakatams ir t. t. Tad ir tekstų kainos labai skiriasi.

Tekstų apimtis

Tarkime, 400 ž. ir 1000 ž. apimties panašios kokybės straipsnių kaina negali būti tokia pati. Tiek reklaminiai tekstai, tiek tinklaraščių ar SEO straipsniai rašomi atsižvelgiant į apimties standartus. Bene lakoniškiausi – svetainių tekstai, reklaminiai šūkiai, ilgiausi – straipsniai tinklaraščiams, analitiniai straipsniai žiniasklaidai.

Tekstų sudėtingumas

Sudėtingiausia rašyti techninius tekstus, kur net ir menkiausia klaidelė gali iškraipyti visą teksto esmę ir suklaidinti skaitytojus. Kad taip nenutiktų, reikia ieškoti informacijos, perskaityti visą galybę straipsnių, tikrinti faktus, konsultuotis su straipsnių užsakovais ir tos srities ekspertais. Bent jau man vieni sudėtingiausių – straipsniai statybų ir odontologijos tematika. Jei vidutinės apimties (~500 ž.) straipsnį apie buitį, gyvūnus, grožį, madą, sveikatą ar įvairias paslaugas galiu parašyti beveik „iš galvos“ vos per 1,5 val., tai, pavyzdžiui, straipsniui apie žoliapjoves ar katilus gali neužtekti net ir pusdienio.

Tekstų kūrėjo kompetencija

Jei užtenka studentiškos kokybės, vis dar galite rasti ir studentiškų kainų, pavyzdžiui, 10 eurų už SEO straipsnį. Tačiau bent kelerių metų patirtį sukaupęs profesionalas gali paprašyti ir 5 kartus daugiau, bet toks SEO straipsnis bus įdomus, informatyvus ir turės išliekamąją vertę.

Reklaminių tekstų kaina gali priklausyti ir nuo dar kelių faktorių:

  • Darbų atlikimo skubos: jei tekstų reikėjo „vakar“, tikėkitės ir aukštesnių kainų.
  • Užsakymo apimties: visuomet palankesnę kainą suderėsite užsakę daugiau tekstų ar užmezgę ilgalaikį bendradarbiavimą.
  • Užsakovo iniciatyvumo: ar jis pateikia temas, informacijos, dalyvauja procese ir kt., ar tekstų rašytojui viską tenka atlikti praktiškai nuo nulio.
  • Užsakovo veiklos tipo: pavyzdžiui, ne pelno siekiančioms organizacijoms taikomos ženklios nuolaidos, o vienas kitas tekstas gali būti parašomas nemokamai.

Ir, kalbant apie įkainius, reikėtų įtraukti ir dar vieną mokestį (priešpaskutinė straipsnio eilutė). Na, bet keiktis nenoriu – paskaitysite patys 🙂

Jūsų tekstai verčia klientus nuobodžiauti?

Leiskite Jums padėti.

laisvai_samdomo_darbuotojo_issukiai

Tekstų kūrimas, redagavimas ir straipsnių rašymas dirbant sau: 5 didžiausiai iššūkiai

Visų pirma pradėkime nuo to, kas yra freelanceris. Lietuviški šio anglų k. žodžio atitikmenys – laisvai samdomas darbuotojas arba nepriklausomas...
rasytojas

Kaip išsirinkti tekstų rašytoją?

Labai dažnai užsakovai, gavę tekstą, supranta, kad šitas literatūros šedevras – visiškai ne tai, ko jie tikėjosi. Radę patyrusį ir...
svetainiu_turinys

10 auksinių taisyklių rašant tekstus interneto svetainėms

Šiuo metu interneto erdvėje gyvuoja apie 2 mlrd. svetainių, o daugiau nei 3,5 mlrd. žmonių (maždaug pusė mūsų planetos gyventojų)...